فارسي

دعوت رئیس جمهور موقت الجزایر به گفتگوی فراگیر

رئیس جمهوری موقت الجزایر خواستار گفت وگوی فراگیر برای برون رفت از بحران در این کشور شد

 

عبدالقادر بن صالح در سخنانی که پنجشنبه شب از شبکه های خبری پخش شد، طیف‌های سیاسی، جامعه مدنی و شخصیت‌های ملی کشورش را به تلاش برای انجام یک گفت وگوی فراگیر با هدف خروج از بحران سیاسی در الجزایر دعوت کرد.

وی همچنین وعده داد که انتخاباب ریاست جمهوری در شرایط مناسب و فضایی سالم، آزاد، شفاف و مطابق خواست ملت برگزار شود.

بن صالح یادآورشد که مرحله کنونی، فرصتی گرانبها برای تقویت اعتماد و بسیج نیروهای ملی به منظور ایجاد یک توافق گسترده درباره تمامی مسائل مربوط به قانون‌گذاری و اصلاحات ساختاری انتخابات و سازوکارهای نظارتی آن است.

وی توضیح داد که الجزایر نیازمند اصلاحات و ترسیم افق‌های جدید در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

بن صالح افزود: تنها یک رئیس جمهوری که به صورت دمکراتیک انتخاب شود از اعتماد و مشروعیت لازم برای آغاز اصلاحات و برطرف ساختن چالش های کشور برخوردار است.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراض های مردمی از سوم اسفند سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.

مردم الجزایر به حضور «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند. اتفاقی که سرانجام بوتفلیقه را مجبور کرد تا پس از ۲۰ سال با قدرت خداحافظی کند.

پس از کناره گیری بوتفلیقه، عبدالقادر بن صالح رئیس پارلمان این کشور طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی به صورت موقت پست ریاست جمهوری را بر عهده گرفت اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی ها کم نکرد و مردم الجزایر همچنان خواستار برکناری تمام مقام های دولت پیشین هستند.


تعليقات الزوار

الإسم
البريد الإلكتروني
عنوان التعليق
التعليق
رمز التأكيد