فارسي

رایزنی «نارندرا مودی» با ترامپ درباره ایران و تاکید بر نگرانی‌های هند

وزیر خارجه هند اعلام کرد که نخست وزیر این کشور در دیدار با «دونالد ترامپ» درباره ایران و نگرانی‌های دهلی‌نو در زمینه انرژی گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

به گزارش بیزینس استاندارد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با نارندرا مودی نخست وزیر هند در حاشیه نشست گروه 20 در اوساکای ژاپن دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از مسائل مهم از جمله ایران، مسائل امنیتی، مسائل تکنولوژیک مربوط به تکنولوژی 5G و روابط دوجانبه اقتصادی و دفاعی بحث و رایزنی کردند.

براساس این گزارش، در ویدئویی که کاخ سفید از «ایوانکا ترامپ» مشاور ترامپ منتشر کرده است وی می‌گوید که ترامپ و مودی درباره روابط تجاری دوجانبه بین هند به عنوان یک شریک تجاری مهم برای واشنگتن و آمریکا تبادل نظر شد. ایوانکا ترامپ همچنین گفته رهبران دو کشور گفت‌وگوی سازنده‌ای نیز درباره مسائل مختلف از جمله موضوع ایران و مساله امنیت ملی داشتند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند خودش نیز در توئیتی گفته بود که در طول دیدار با ترامپ درباره مسائل گسترده‌ای رایزنی کرده است.

«ویجی گوکال» وزیر خارجه هند در این زمینه به خبرنگاران گفت: «نخست وزیر و دونالد ترامپ یک گفت‌وگوی صریح و سازنده برگزار کردند. وی تاکید کرد که رهبران دو کشور دیدار و صحبتهای گرمی با هم داشتند..»

این گزارش افزود: درباره موضوع ایران، نخست وزیر هند بر نگرانیهای انرژی دهلی نو تاکید کرده است و همچنین نگرانی خود را درباره صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس به طرف آمریکایی بیان داشته است.

دو طرف در این دیدار توافق کردند که درباره ایران با یکدیگر در تماس نزدیک باشند و گفت‌وگوهای دوجانبه را برای تضمین صلح و ثبات منطقه‌ای ادامه دهند.

بیزینس استاندارد افزود: دیدار رهبران هند و آمریکا در بحبوحه افزایش تنشها بین ایران و آمریکا با توجه به حادثه حمله به نفتکشها در دریای عمان و استقرار نظامیان و ناوگروه آمریکایی در منطقه انجام شده است.

هند یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است که به دنبال تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران و پایان دادن به معافیت کشورها از خرید نفت ایران، با نگرانیها و مشکلاتی برای تامین نفت خام مورد نیاز پالایشگاههای خود مواجه است.

مقامات هندی بارها اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی و تلاش برای ادامه خرید نفت خام از ایران هستند.


تعليقات الزوار

الإسم
البريد الإلكتروني
عنوان التعليق
التعليق
رمز التأكيد

المقالات الأكثر زيارة