فارسي

لاریجانی در نطق پیش از دستور؛ سخنان مکرون ناشیانه و تأسف آور بود/ معامله قرن به معادله بی‌هویتی صهیونیست‌ها تبدیل شد/ مجلس تا حصول نتیجه موضوع مسکن را پیگیری می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه ۵۰ تا ۸۰ درصد متوسط درآمد افراد برای مسکن هزینه می شود غیرمتعادل است.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عید سعید فطر گفت: لازم می‌دانم از حرکت گسترده و هوشمندانه ملت عزیز ایران در روز قدس سپاسگزاری کنم که در مقابل دسیسه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین، غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سا‌ل‌ها پیش رهبری معظم در مسئله فلسطین راه‌حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجدد طرح کردند و آن وجود آرای ملت فلسطین است که از چند جزء تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: اول در مسئله فلسطین تمام اطراف و سازمان ملل به راه‌حل دموکراتیک همه‌پرسی تن دردهند، دوم همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند، سوم در یک رفراندوم همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند و در آخر در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آرای اکثریت آنها تشکیل می‌شود نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود.

حل مسئله مزمن منطقه با راه حل دموکراتیک

لاریجانی تأکید کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی اگر به دنبال حل مسئله مزمن در منطقه هستند، راه‌حل دموکراتیک این است و اگر دنبال کلاهبرداری سیاسی هستند بدانند با مقاومت قوی در منطقه مواجه هستند، لازم است وزارت امور خارجه این نظریه را در مجامع بین‌المللی دنبال کند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور با یادآوری بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 14 خرداد و به مناسبت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) گفت: این سخنان عمیق، استوار و راهگشای حرکت بزرگ ملت در شرایط فعلی بود. ایستادگی و مقاومت هوشمندانه، عاقلانه و شجاعانه و مبتکرانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک راهبرد دقیقی است که علاوه بر اینکه طراحی موذیانه دشمن را خنثی می‌کند، به افزایش قدرت ملی مدد می‌رساند.

وی اظهار داشت: توجه به اولویت نخست کشور که موضوع اقتصادی است و توجه جدی به استقلال اقتصادی، کارآفرینی ، تولید ملی و رفع موانع آن مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. در این زمینه یکی از موضوعات مسئله مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین 50 تا 80 درصد متوسط درآمد افراد را در برمی گیرد که این رقم بسیار غیرمتعادل است.

لاریجانی بیان داشت: یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن بیرون کشیدن زمین از بورس‌بازی است و البته داشتن طرح فراگیر در ساخت و ساز مسکن نیز ضروری محسوب می‌شود. یکی از مسائل و چالش‌هایی که نمایندگان به آن می‌پرداختند همین موضوع بود.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس در این زمینه جلساتی را با مسئولین مربوطه برگزار کرده و نهایتاً در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس کمیسیون عمران ابعاد آن بررسی شد و تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال از سطح روستا تا شهرهای کوچک، متوسط و بزرگ چگونه می‌تواند انجام پذیرد و نحوه پشتیبانی دولت و تسهیلات بانکی در سطوح مختلف و حجم کلان تسهیلات بانکی در این زمینه مشخص شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ابعاد آن در این جلسه مطرح و از آرای نمایندگان محترم استفاده خواهد شد، به هر تقدیر این موضوع یکی از مسائل مهم جامعه مخصوصاً برای جوانان است که مجلس روی آن تمرکز کرده و قطعاً تا حصول نتیجه آن پیگیری و نظارت خواهد شد.

سخنان مکرون ناشیانه و تأسف آور بود

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیس جمهور آمریکا گفت: این سخنان تأسف‌آور و ناشیانه بود، اینگونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر ایشان حرجی نیست اما این مطالب از زبان آقای مکرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی که در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی رئیس جمهور ایران منتقل کردند نداشت، ظاهراً ایشان با هر کسی ملاقات یا مذاکره دارد مطابق میل او سخن می‌گوید.

وی تأکید کرد: اگر مکرون اینقدر در حل مسائل بین‌المللی و خط و نشان کشیدن برای سایر ملت‌ها متبحر است، بهتر نیست مشکلات داخلی خود را سر و سامان دهد که اینقدر کشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور محترم عراق که در کنفرانس اخیر در عربستان با درایت و فهم درست از شرایط منطقه از جایگاه رشید ملت عراق، پرده از مسئله‌سازی سعودی برداشت و از ملت ایران حمایت کرد تشکر می‌کنم همچنین از دولت محترم سوریه در این زمینه سپاسگزار هستم.

خانه ملت


تعليقات الزوار

الإسم
البريد الإلكتروني
عنوان التعليق
التعليق
رمز التأكيد