فارسي

آغاز ارسال تجهیزات به محورهای مختلف شمال حماه

ارتش سوریه در حال ارسال تجهیزات نظامی زیادی به جبهه‌های عملیاتی در شمال استان حماه است تا بتواند این منطقه را از حضور گروه‌های تروریستی پاکسازی کند.


یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه ارسال تجهیزات نظامی به محورهای مختلف ریف شمالی استان «حماه» را از سر گرفته است.

این محورها در مجاورت منطقه موسوم به «عاری از سلاح» قرار دارد؛ منطقه‌ای که در پی توافق رؤسای جمهور روسیه و ترکیه قرار بود، عاری از حضور تروریست‌ها و تجهیزات نظامی و سلاح باشد، ولی آنکارا به عنوان ضامن اخراج گروه‌های تروریستی، نتوانست به وعده خود عمل کند.

این منبع نظامی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که هدف از ارسال این تجهیزات، «فراهم سازی مقدمات عملیات نظامی است که از رهگذر آن، این منطقه از حضور تروریستی مسلح پاک شده و دامنه امنیت روستاها و شهرکهای امنی که در مجاوزت منطقه عاری از سلاح قرار دارند، گسترش یابد».

وی گفت که ارتش سوریه دیگر در موقعیت پاسخ دهنده باقی نخواهد ماند و «عملیات پاکسازی منطقه عاری از سلاح [به عنوان مرحله نخست] ضرورتی است که نمی‌توان آن را به تأخیر انداخت».

این منبع تصریح کرد که «این عملیات می‌تواند دایره امنیت شهرها و شهرکهای "السقیلبیة، محردة، العزیزیة و الرصیف" و چند روستای دیگر را که در حد فاصل تماس بین ارتش و گروههای تروریستی قرار گرفته است، گسترش دهد..گروههای تکفیری وابسته به القاعده که در بخشهایی از ریف شمالی و شمال غربی حماه در آن مستقر هستند».

به گفته وی، گروههای تروریستی مسلح از چند هفته پیش، تنش مستمر و حملات خود را متوقف نکرده و مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند.

در حال حاضر ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی آن است- همه شهرها و شهرکهای استان ادلب را در اشغال خود دارد.

در ریف شمالی استان حماه نیز گروههای تروریستی «جیش العزة، حراس الدین و الحزب الترکستانی (چینی)» و «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) حضور دارند.

حمله ناکام گروه وابسته به داعش به ارتش سوریه در حماه

خبرنگار اسپوتنیک که در حماه حضور دارد، از تلاش ناکام عناصر انصار التوحید به مواضع ارتش سوریه خبر داد.

وی تأکید کرد که عناصر انصار التوحید در محور «قلعه المضیق» در شمال غرب حماه قصد نفوذ به مواضع ارتش سوریه را داشتند که موفق به انجام این کار نشدند.

یک منبع نظامی در خصوص این عملیات گفت که در جریان دفع حملات انصار التوحید، بیست تروریست این گروه کشته و زخمی شدند و دو سرباز سوری نیز جان باختند.

این منبع تصریح کرد که یگانهای ارتش، تروریست‌ها را مجبور کردند که عقب‌نشینی کنند و به سمت قلعه المضیق فرار کردند.

جنگنده‌های روس نیز مواضع و مسیر تحرکات تروریستها را در «الجنابره و تل هواش» و اطراف قلعه المضیق بمباران کردند که چند تانک وابسته به تروریستها نیز منهدم شد.


تعليقات الزوار

الإسم
البريد الإلكتروني
عنوان التعليق
التعليق
رمز التأكيد